Nowy ma ochotę na podkręcenie swojej niuni

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Filemonik
    Drive
    • 2005
    • 86

    Nowy ma ochotę na podkręcenie swojej niuni

    Ja mam sprzeglo z ALH i ma wlasnie 228mm ale na pocieszenie powiem ze tez sie slizga
    Skoda octavia combi 1,9tdi L&K
    Przebieg 212000
  • TomekH
    Drive
    • 2004
    • 47

    #2
    Nowy ma ochotę na podkręcenie swojej niuni

    Witam serdecznie

    Od dwóch miesięcy poruszam się Octavką BKC - 1.9 PD - 105KM 250Nm a dzięki uprzejmości jednego z urzytkowników forum dowiedziałem się, że jest mozliwość podkręcenia go do 140/320.

    Powiedzcie czy różnica jest zauważalna w codziennym użytkowaniu i czy warto w to inwestyować. A jeżeli tak to ile to kosztuje i co należy zrobić.

    Pewnie moje pytania większości z was okażą się śmieszne ale przygodę z TDi dopiero zacznam.

    Za każdą podpowiedż wielkie dzięki

    pozdro
    tomek
    OKTA II 105/250 ELEGANCE /SERIA - NARAZIE
    www.cb-radio.pl

    Komentarz

    • Purchawa
      Admin
      S_OCP Member
      • 2004
      • 8007

      #3
      Przejzyj troche forum. Masters niedawno wrzucal wykres 1,9PD 105KM. Na delikatnym programie wyszlo 151KM i 356Nm :shock:

      A co do tego czy warto? Pewnie, ze warto... Jak zawirusujesz auto to stwierdzisz jak kolega Jackal:
      Zamieszczone przez Jackal
      ... i nie rozumiem jak mozna jezdzic bez chipsa :twisted:
      Tak wiece jedziesz, robisz program i masz banana na ustach przez dlugi czas
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz

      • TomekH
        Drive
        • 2004
        • 47

        #4
        Wielkie dzięki
        Czy nie orientujesz się ile taka przyjemność może kosztować i czy Masters czy Unitronic (do kogo lepiej sie wybrać)
        OKTA II 105/250 ELEGANCE /SERIA - NARAZIE
        www.cb-radio.pl

        Komentarz

        • Purchawa
          Admin
          S_OCP Member
          • 2004
          • 8007

          #5
          My polecamy Mastersa - patrz np. relacje z Dynaday.
          Podjedz, porozmawiaj, umow sie to moze zalapiesz sie na promocyjna cene
          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

          STOP ECO-TERRORISM!

          Komentarz

          • Martinez
            L&K
            • 2004
            • 1366
            • Audi

            #6
            Re: Nowy ma ochotę na podkręcenie swojej niuni

            Zamieszczone przez TomekH
            Powiedzcie czy różnica jest zauważalna w codziennym użytkowaniu i czy warto w to inwestyować. A jeżeli tak to ile to kosztuje i co należy zrobić.

            pozdro
            tomek
            Zauważalna? Jak zaczniesz objeżdżać 90% aut poruszajacych sie po drogach to zauważysz różnice. Nie mówiąc już o wyprzedzaniu na trasie. Już nie będziesz sie czaił. Pedał w podłoge i tyle Cie widzieli.

            pozdro
            Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
            teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
            czarna AR 156 1.8 T.Spark

            Komentarz


            • #7
              Każdy dzień bez chipsa to dzień stracony :twisted:

              Komentarz

              • MiKruS
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7976

                #8
                Re: Nowy ma ochotę na podkręcenie swojej niuni

                Zamieszczone przez TomekH
                Powiedzcie czy różnica jest zauważalna w codziennym użytkowaniu i czy warto w to inwestyować.
                Bedziesz mial wrazenie, ze jezdzisz co najmniej dwa razy mocniejszym autem.
                Poza tym nowe TDI sa tak podatne na tuning, ze az grzech ich nie dlubac.

                Wystarczy delikatnie podniesc dawke paliwa i cisnienie sprezarki, wiec nie bedzie to mialo praktycznie wplywu na zywotnosc silnika, a roznica bedzie ogromna.

                Ja osobiscie rowniez polecam Master's Tuning.
                TDI 205PS

                Komentarz

                • TomekH
                  Drive
                  • 2004
                  • 47

                  #9
                  Pokusa jest wielka ja już połknołem wirusa teraz czas na moje autko dzięki za wszystkie opinie

                  Pozdro

                  TomekH
                  OKTA II 105/250 ELEGANCE /SERIA - NARAZIE
                  www.cb-radio.pl

                  Komentarz

                  • misiek_rd
                    Ambiente
                    • 2004
                    • 201
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez TomekH
                    Pokusa jest wielka ja już połknołem wirusa teraz czas na moje autko dzięki za wszystkie opinie
                    Witam,
                    mam ten sam silnik w swojej Octavii i tez nosze sie z zamiarem zawirusowania jej na wiosne.
                    Bylbym wdzieczny za podzielenie sie wrazeniami z jazdy, gdybys pierwszy zawirusowal swoja.

                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • TomekH
                      Drive
                      • 2004
                      • 47

                      #11
                      Witam

                      Panowie a co z gwarancją? Czy w przypadku dokonania modywikacji np. u Mastersa nie stracę gwarancji?

                      Może macie na tym polu jakieś doświadczenia?

                      Pozdro

                      Tomek
                      OKTA II 105/250 ELEGANCE /SERIA - NARAZIE
                      www.cb-radio.pl

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Problem gwarancji i tuningu to jak stopanie po tafli lodu. ASO naprawiaja autka, ale jesli cos odplynie w silniku to moze zaczac sie problem i dokladne ogledziny autka co spowodowalo to uszkodzenie.
                        Generalnie nie slyszalem zeby byl problem z autkiem po rozbiorce kompa przy wizytach w ASO. Mechanicznie nie jest nic grzebane. Jedyne co o rozebrana jest puszka kompa, sama plytka w kompem wkladana do kowadelka programowana i wszystko skladane do kupy. Zadnej lutownicy jak to niektorzy mowia(sadza)!!!
                        Modyfikacje wykonywane przez Masters'a sa dostosowywane do mozliwosci silnika i samego samochodu jak i umiejetnosci (wiedzy) uzytkownika. Glodni mocy marzacy o przyrostach wynoszacych 100% tego co dala fabryka sa odsylani :diabelski_usmiech
                        Sredni przyrost to ok 25-30% mocy producenta.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • misiek_rd
                          Ambiente
                          • 2004
                          • 201
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez TomekH
                          Panowie a co z gwarancją? Czy w przypadku dokonania modywikacji np. u Mastersa nie stracę gwarancji?
                          Rozmawiałem ostatnio o tym z szefem serwisu. A wiec, on twierdzi, że nie strace gwarancji, ale chciałby żebym najpierw przejechał jakies 30 tys. km.
                          Wiem, ze w Niemczech MTM i ABT za dopłata (jakies 100 EUR) daja roczna gwarancje na silnik, turbine i skrzynie biegow, ale za wszystko razem licza sobie 800 - 1000 EUR :evil:

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Oddzial Ecusoft w B-B czyli MTM pod nowa nazwa ma w ofercie softy oryginalne made in MTM jak i wlasne. Co do gwarancji w przypadku kazdego oficjalnie gwarancja pada a nieoficjalnie auta ktore przyjechaly na lawecie do dilera koluja na plac Ecusofta zeby je dlubnac. Tak wiec w tym przypadku auto ma gwarancje dilera bo on wie o przerobce a klient jest szczesliwy ze ma mocniejsze autko. Oczywiscie obaj dystrybutorzy troche na tym zarabiaja :twisted:
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • Master's
                              Ambiente
                              • 2004
                              • 100

                              #15
                              W kwestii gwarancji

                              Jeśli ASO stwierdzi chiptuning auta o naprawie gwarancyjnej nie może być mowy, nawet gdy zepsują sie wycieraczki które z chiptuningiem nie mają nic wspólnego. Wtedy ASO powie że wszystkiemu winny jest chip. Tuning auta jest wogóle świetną wymówką servisów na wszelkie niedomagania i to trzeba głośno powiedzieć.
                              Inną sprawą jest niepisana umowa z servisem na chiptuning nowych samochodów. Osobiście współpracuję z kilkoma ASO w zakresie chiptuningu i niekoniecznie z servisami skody. Servis zleca mnie wykonanie roboty z zastrzeżeniem żeby zrobiona została ona w ten sposób aby nie było późniejszych problemów z samochodem. Biorą za tą usługę koszmarną kasę od klienta i udzielają mu ustnej gwarancji. Wszystkim...tzn servisowi i mnie zależy aby auto po tym chiptuningu zniosło wszystko, nawet jeśli za kierownicą zasiądzie totalna p.izda, wiec po takim servisowym chiptuningu nie możemy sie spodziewać niczego ciekawego. Zwykle są to lekkie modyfikacje delikatnie poprawiajace osiągi. Wszyscy sa zadowoleni...... ASO ja i klient, przy czym ten ostatni nawet nie zdaje sobie sprawy jakie są prawdziwe możliwości auta które qpił :twisted:

                              Jeśli chodzi o wykrywalność tuningu przez ASO.
                              Generalnie zmiana zawartości pamięci flasch w ECU dokonana poprzez złacze diagnostyczne jest niewykrywalna. Nie ma żadnej ingerencji mechanicznej w komputerze. ASO może go sobie wymontować i inżynierowie mogą sobie na niego spogladać jak przysłowiowe "szpaki w p.izdę" :twisted: . Nic na podstawie oględzin nie wykryją. Problem powstaje gdy ktoś rozklei komputer i lutuje pamięć. Wtedy zostaja ewidentne ślady ingerencji i mamy wpadkę. Ponadto jeśli auto zacznie diagnozować "kumaty" diagnosta może stwierdzić ze niektóre parametry np. ograniczenia odbiegaja od fabrycznych i nasówa się podejrzenie że auto jest zachipowane...ale to nie jest jeszcze żadnym dowodem. Wtedy taki komp trafia do mnie albo do innego tunera na expertyzę bo tylko my dysponujemy wszystkimi oryginalnymi softami. Po zgraniu softu...porównuje go z oryginałem i co widzę..........???????....czyjaś pracę :twisted: :twisted: :twisted: . Servis nie ma technicznych możliwości porównania sum kontrolnych orginału i tego co znajduje się w ECU dlatego w spornych sprawach zasięgają naszej opinii. Dzieje się to rzadko ale się zdarza :twisted: :twisted: :twisted: .

                              Jeśli chiptuning zrobiony jest "z głową" to nie ma sensu wgrywania oryginalnego softu przed wizytą w ASO :twisted: . Auto pracuje poprawnie, nie ma zadnych błędów i problemów a ASO nie podchodzi do każdego auta z lupą w poszukiwaniu chipa. Gorzej gdy pojawi sie jakiś poważniejszy problem, wtedy ASO czepia sie drobiazgów.

                              Totalną głupotą jest pojawienie sie w ASO z podpiętym boxem. Znam przypadki że jeśli owy box został zamontowany poza servisem a jest taki sam jakie montuje servis ....gwarancja przepada. Wniosek jest jeden. Czy klient będzie miał honorowane warunki gwarancyjne czy też nie zależy od interpretacji i widzimisie krawaciarzy z którymi sie gada

                              pzdr
                              Pogromca mitów...o pieknych koniach

                              Komentarz

                              • karpecik
                                Rider
                                • 2004
                                • 279

                                #16
                                Witam,
                                mam wirusika od Mastersa. Zrobiony przy 2000 km przebiegu z 109 KM i 214 Nm na 132 KM i 320Nm. Na przeglądzie po 15.000 km trochę miałem pietra bo wzięli auto na jazdę próbną. Mogłem się nie zgodzić, ale były czyszczone zaciski i musieli jechać. Nic klient nie powiedział, ale dał mu chyba po cylinderkach. Jakby co to bym palił głupa.
                                A tuningowałem bo nie było mnie za bardzo stać na 130KM w serii. Teraz żałuję, bo po chipku miałbym 150KM. Głupiś boś biedny biednyś boś głupi.
                                Myślałem,że w 2005 roku kupię sobie Octavię II 2.0TDI 140 KM, a tą dam żonie, ale nic chyba z tego nie będzie bo zainwestowałem w ziemię. Może jak zarobię....

                                Pozdrawiam wszystkich,
                                karpecik

                                Komentarz

                                • Purchawa
                                  Admin
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 8007

                                  #17
                                  Ja ostatnio bylem w ASO w sprawie paska rozrzadu, autem oklejonym logo wiadomego Tunera. Nawet slowem nikt nic nie powiedzial
                                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                  STOP ECO-TERRORISM!

                                  Komentarz

                                  Pracuję...